Viata cu 8 kg in plus

by

Niciodata nu am avut fluctuatii de greutate si nici nu ma gandeam ca o sa am, motiv pentru care multe din hainele mele stramte le-am pus deoparte, in categoria ” daca… vreodata..” :)) Am avut o perioada stresanta. Plus mult sedentarism si mancat nu mult, dar haotic (uneori aveam 1 masa pe zi, uneori 4, mancam si fast-food si patiserie). Nu m-am oprit de la nimic, pentru ca eram concentrata pe alte lucruri. Am simtit cum usor-usor se adaugau kg, atunci cand imbracam haine si nu imi mai veneau, pentru ca de cantarit nu prea obisnuiesc. Pana astazi s-au strans 8 si astfel am atins cea mai mare greutate a mea ‘ever’.

Pe langa problema cu hainele , aveam si problema cu oamenii care observau rand pe rand schimbarea si ma intrebau, sau daca nu aveau curaj sa deschida subiectul, se uitau intr-un fel anume si ii simteam fara sa mai spuna nimic…. Asta ma stresa cel mai mult. Mai apare si o alta problema: ca la orice schimbare e o categorie de oameni care iti spun ca e ok (multi o zic doar din complezenta, sau in cazul meu familia care merge pe principiul ” e grasa, e sanatoasa” :)) ) si o categorie care nu aproba schimbarea. Si ajungi sa nu mai stii nici tu cum e mai bine si ce ai de facut.

In cazul meu e simplu: vreau sa fiu din nou slaba pentru a-mi putea imbraca hainele la care tin foarte mult, ma simt mult mai bine fizic la kg pe care le aveam inainte, sunt mai activa si fizionomia mea arata mult mai bine mai slabuta, iar sportul imi consuma energie dar ma face mai pozitiva si mai fericita. Deci trebuie sa slabesc. De aici incepe partea grea, procesul in sine: dieta si antrenament .

Ca si dieta voi merge pe ce stiu ca a mai functionat o data la mine : jumatate de piept de pui cu salata, de 2-3 ori pe zi, tinut pana voi ajunge sa dau toata grasimea jos si apoi sa imi mai introduc in meniu alimente sanatoase si sa exclud total dulciurile, care reprezinta principalul pericol la mine. La sucuri am mai incercat sa renunt , dar nu cred ca voi reusi vreodata. In schimb atunci cand faceam sala am observat ca incepusem sa beau destul de mult apa, iar eu in mod normal nu ma ating de apa  nici daca mor de sete.

Sala- am doi ani de pauza, dar mi-e tare dor de senzatia de ‘super-woman’ de dupa antrenament :). Nu fac aerobic sau chestii d’astea, fac exercitii cu greutati si cardio. Acum doi ani cand ma antrenam aveam in fiecare zi o alta grupa de muschi : biceps-triceps, umeri, lombari, spate, piept,  abdomene, picioare-gambe. Acum vreau sa lucrez doar biceps, umeri, picioare si sa incerc din nou sa fac abdomene + cardio.

Toata transformarea asta are si o parte buna…m-am simtit mult mai relaxata acordand mai putina importanta aspectului fizic. Mi-am dat seama ca imi faceam din a arata bine telul principal  si de fapt sunt multe alte lucruri peste asta. Nu sustin sa traim dupa tipare, incurajez sa ne creem propriile tipare, pentru ca fiecare dintre noi este diferit si asta este frumusetea noastra. Felul in care ne simtim este infinit mai important decat felul in care aratam.

UPDATE: 1 ianuarie- am deja 1 luna de sala, am slabit vreo 4 kg fara sa tin vreun regim. Am avut vreo 3 zile stresante in care nu am mancat absolut nimic, apoi am incercat doar sa mananc mai putine dulciuri si cand nu aveam pofta de ceva anume, mancam piept de pui cu salata. Am avut noroc ca nu am sarbatorit Craciunul sau Anul nou, asa ca nu am mancat multitudinea de mancaruri traditionale; singurul lucru la care am poftit a fost un cozonac, pe care l-am mancat tot si am mai pus 1 kg de la el, dar nu regret :)))

Acum am 52 kg, nu mai putin pt ca am pus si ceva masa musculara in luna asta de sala. Vreau sa ajung la 48 kg, iar acum ca au trecut si sarbatorile ma pun serios pe treaba. Intentionez sa :

  • mananc mai putina paine, spre deloc… orez oricum nu mananc de fel. La patiserie am reusit sa renunt, fara sa imi propun macar asta.
  • incerc sa renunt la sucurile acidulate macar.
  • o sa am mai multe mese si mai putina cantitate, sa micsorez putin stomacul, pentru ca imi vreau vechiul abdomen inapoi.
  • sa predomine in meniu carnea slaba cu salata.

Sfat:

Daca mananci la timp, inainte sa ti se faca foarte foame, nu mai esti tentat sa iti cumperi tot felul de alimente nocive pentru dieta (dulciuri, produse de patiserie sau fast-food).  Eu cand sunt la supermarket si mi-e foarte foame, pun in cos fix ce nu imi face bine si in cantitati foarte mari. Putina organizare face minuni in dieta. Programeaza-ti mesele si gustarile, iar sansele sa duci o dieta la bun sfarsit cresc considerabil. 

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *