Recomandari in sarcina

by

Fecalele pisicilor contin o toxina foarte periculoasa, numita toxoplasmoza. Aceasta poate dauna sarcinii, asa ca iti recomandam sa stai departe de litiera. Daca vrei sa fii sigura ca nu te paste niciun pericol in acest sens, ai grija la curatenia casei si incearca sa nu intri prea mult in contact cu pisica: chiar atunci cand nu e vorba de fecale, animalutul tau poate tranporta pe labute toxina si o poate imprastia prin intreaga casa.

Femeile insarcinate tind sa dezvolte un apetit mai mult decat sanatos, dar nu orice produs alimentar e recomandat in aceasta perioada. Stai departe de branzeturile moi si delicatesele pe baza de carne. Acestea contin o bacterie – listeria – care se poate dovedi a fi extrem de daunatoare. Ai grija sa consumi mancarea proaspata si sa nu reincalzesti produsele de care aminteam mai sus.

Somnul nu e intotdeauna foarte odihnitor atunci cand esti insarcinata, iar daca obisnuiai sa dormi pe spate sau pe burta e necesar sa iti schimbi pozitia pentru a nu ii face rau copilului. Dormi pe o parte, mai ales pe cea stanga, pentru a te asigura ca bebelusul primeste necesarul de sange. Dormitul pe spate iti va aduce dureri de mijloc, probleme digestive, respiratie ingreunata, tensiune scazuta si  poate scadea  circulatia sanguina catre inima si copil. De asemenea, este indicat sa mentii o perna subtire sub abdomen incepand de la varsta gestationala de 20 saptamani. In acest mod vei sustine greutatea abdomenului in continua crestere. Nu uita sa tii genunchii si picioarele indoite, impiedicand astfel inima sa se suprasolicite. Asaza o perna solida sub piciorul de deasupra si nu intre genunchi pentru a alinia corect corpul;

Chiar daca suna relaxant si foarte tentant, iti recomandam sa eviti baile fierbinti. Acestea pot cauza hipertermie, ceea ce inseamna ca temperatura corpului creste prea mult si prea repede, acest lucru avand un  impact negativ asupra sarcinii. Prea mult timp petrecut la sauna sau in baie poate avea efectul unei febre puternice.O baie fierbinte (atentie, nu foarte fierbinte), care sa nu dureze mai mult de 10 minute, este in regula. Saunele sunt de evitat iar, in perioadele caniculare, femeile ar trebui sa aiba grija sa nu se supraincalzeasca.

Iti recomandam sa eviti anumite parti ale curateniei zilnice: stai departe de interiorul cuptorului, precum si de alte spatii care nu sunt destul de aerisite. Nu folosi produse chimice de curatat, nu zugravi si nu te expune la substante care pot dauna copilului. Ai grija ca fiecare camera sa fie bine aerisita

Stai departe de suc, cafea, ceai si orice alt produs energizant. Cofeina poate duce la pierderea sarcinii sau la nasterea unui copil cu probleme. Bea multa apa si sucuri naturale, acest lucru ajutandu-te sa te simti odihnita si proaspata.

Zborurile. Anumite conditii de sanatate care apar in timpul sarcinii pot complica riscurile calatoriilor pe calea aerului. Riscurile difera de la o femeie la alta. De exemplu, hipertensiunea arteriala in timpul sarcinii (cunoscuta sub numele de preeclampsie) poate creste riscul de formare a cheagurilor de sange, ceea ce ar putea accentua, unele riscuri in cazul zborurilor frecvente pe distante lungi. Statul intr-un spatiu inghesuit pentru perioade lungi de timp este asociat cu un risc crescut de tromboza venoasa profunda.

Totusi, ideea ca un zbor ar putea duce la pierderea sarcinii este inselatoare. Multi medici nu incurajeaza zborul pentru gravidele care au intrat in a 36-a saptamana, iar unele companii aeriene au politici de restrictionare a zborului in cazul femeilor insarcinate aflate aproape de termen, insa asta nu are de a face cu riscurile asupra sanatatii ci pur si simplu vor sa evite riscul de declansare a nasterii pe perioada zborului.

De ce visele sunt atat de intense in timpul sarcinii?

Ei bine, psihologii sunt de parere ca in timpul sarcinii, visele gravidei sunt legate de starile de anxietate si nesiguranta provocate de marea responsabilitate pe care acestea o simt, avand un bebelus in burtica.  Sarcina este o perioada plina de emotii si nesiguranta si chiar din acest motiv, visele prind in desfasurarea lor aceste sentimente. Trebuie sa stii ca visele din timpul sarcinii nu au nici o legatura cu viitorul tau sau al bebelusului tau.

Picioare umflate in sarcina: este periculos?

Nu este periculos, ci mai degraba neplacut. Poti constata ca picioarele tale sunt si mai umflate in timpul verii (din cauza caldurii) sau dupa o zi incarcata, ceea ce este normal.

-Cand putem banui ca ceva nu este in regula? Atunci cand:

– Mainile ti se umfla excesiv (te strange inelul sau verigheta)
– Picioarele ti se umfla deodata, brusc si exagerat
– Se umfla un picior evident mai tare decat celalalt
– Simti durere in extremitati, in special in pulpe.  Daca patesti astfel de lucruri, ele ar putea anunta ceva cat de cat grav, asa ca anunta degraba doctorul.

Cum reducem disconfortul picioarelor umflate?

1.. Ai nevoie ca incaltarile sa iti lase piciorul sa respire si sa nu te stranga.

2. Intinde-te pe pat sau pe canapea si inalta-ti picioarele, mai sus de nivelul capului. Cat mai sus: uneori poti simti nevoia sa le urci efectiv „pe pereti”. Cand esti la munca, poti cel putin sa le ridici si sa le sprijini pe un teanc de carti sau pe o cutie, sub birou.

3. Atunci cand stai pe scaun, evita sa iti incrucisezi gleznele sau picioarele: pentru ca in acest fel, incetinesti si tu circulatia sangelui. Nu le tine unul peste celalalt, ci intinde-le sau gaseste-le o alta pozitie comoda. 

4. Intinde-ti picioarele atunci cand stai pe scaun! Mai intai intinde un picior cu varful in fata, pe orizontala, dupa care indreapta varful piciorului spre tine si du calcaiul in fata, astfel incat sa simti cum se intind muschii gambei. Apoi roteste-ti gleznele.
5. Bea multa apa. Macar 6 pahare pe zi.  Se pare ca apa este retinuta mai putin, atunci cand esti suficient de hidratata si poate „circula” in corpul tau.

6. Mananca sanatos, fara multa sare si fara junk-food.

7.Nu sta jos pentru perioade mari de timp

Să-ți schimbi poziția periodic, alternând statul jos cu deplasarea, este un remediu eficient contra picioarelor umflate.
De asemenea, ai grijă să stai jos pe un scaun cât mai confortabil și să te străduiești să faci scurte plimbări. Vei vedea că te vei simți mai bine!

Femeie insarcinata ce face exercitii fizice8.Nu uita să faci mișcare

Un alt remediu eficient pentru a gestiona mai bine edemul picioarelor din perioada sarcinii este să te miști cât mai mult.
Fie că te vei plimba, fie că vei alege să faci diverse exerciți fizice(consultă un medic înainte de a te apuca de acestea), oricare dintre acestea vor optimiza circulația fluidelor din corp și vor reduce riscul acumulării acestora inclusiv în zona picioarelor.

9.Cufundă-ți picioarele în apă cu sare

Să-ți cufunzi picioarele, pentru 10-15 minute, în apă sare, îți va fi de un real ajutor în combaterea picioarelor umflate din timpul sarcinii.
Folosește apă călduță pentru îmbunătățirea circulației sângelui și pentru relaxarea musculară. Cel mai indicat este să faci astfel de băi cu sare seara, înainte de culcare și dimineața, când te trezești.

10.Consumă alimente ce sunt diuretice

Există anumite alimente ce funcționează ca diuretice naturale și care astfel vor îmbunătăți funcția rinichilor. Iată câteva exemple: merele, pepenele, citricele, castraveții etc.
Oricare dintre ele te pot ajuta să mai scapi de picioarele umflate!

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *